torsdag den 4. september 2014

Omgivelser.

Ja hold nu op hvor har jeg, fundet ud af, at de spiller en KÆMPE og alt for afgørende rolle i mit liv ! 

Jeg prøver hele tiden at leve op til hvad jeg føler der forventes af mig.
Jeg har i dag set min skønne veninde og hendes endnu mere skønne datter, og vi kom selvfølgelig i snak omkring de her tanker jeg har (alt) for mange af. 
Og hun sagde noget ganske rammende og noget der gav total mening.

På den ene hånd, har man alt det man gerne vil. Det kan være at være en god mor med kæmpe overskud til speltboller, gulerødsjuice, og hjemmedyrkede grøntsager(for det er jo bedst). Eller om det sku være at man gerne ville ha nogle bestemte ting til sig selv eller sin bolig. 
På den anden hånd har man så sine resurser ! 
Og de to, mine damer og herre, de stemmer ALDRIG overens i min verden ! Derfor får jeg nedlag efter nedlag. Da jeg har så mange ting jeg gerne vil gøre godt for mine børn, fordi jeg lig har læst at hjemmedyrkede tomater er det bedste, men jeg har jo ikke resurserne (penge,plads,viden) til det, og derud fra kan jeg jo så kun udlede at jeg da er en dårlig mor ! Doooh ! Hvor er det dog trist at mine omgivelser skal fylde så meget i mit hoved og min hverdag !

Det er det samme med indretning og mit højt elskede hus <3  Jeg kan bruge spandevis af timer på at kigge div. boligsider igennem, og jeg vil bare gerne lave ALT! Igen har jeg ikke resurser ( her primært penge ) til det, og det bruger jeg så umådelig meget tid på at kruble over og tiltænke, hvordan kan jeg gøre sådan og hvorfor har jeg ikke lig det. Igen et dunk oveni hovedet på mig selv .

Men det skal sku være slut !
1. Jeg har meldt mig ud af div terminsgrupper, boligsider og til salg sider på fjæs! Så kan jeg ikke søge input derfra og derfor ikke få nederlag derfra.
2. Jeg har valgt at, jeg ikke SKAL læse ALLE artikler omkring børn og bolig, må sætte et maks på af en eller anden form !
3. Og vigtigste ting! Min veninde kom med den super ide, at jeg sku skrive de ting ned jeg gerne ville om det var med børnene eller et bolig projekt. 
Skrive dem ned og så tag dem en for en, som dagene skrider frem og når overskuddet er til det. 
Fx. Bage boller med ungerne skal sku ikke gøres hver uge for at være en god mor, men få det passet ind i vores måned en dag hvor mit overskud er til det, OG så husk at klap mig selv skulderen bagefter :-) 

Jeg vil så HELEVEDS GERNE bare kunne slappe af ! Slappe af i mit hoved, i mit liv. Slappe af sammen med mine børn og bare nyde vi er til ! 
Ikke sku tænke på, hvad jeg nu ikke lig har fået gjort helt til ug, eller ikke at sku tænke på om den lampe nu også ville se godt ud på det bord !
Ud med de tanker, og giv mig ro i mit lille bitte hoved, TAK !

Min kære psykolog kommer på overarbejde næste gang ;-)

Derudover er jeg, SÅ taknemlig over at mine venner og familie har holdt ved mig trods mit ret så store bump på livets vej. Jeg havde den hyggeligeste dag i dag, og der er ingen der rynker på næsen af mig. 
Så kære venner og familie I ska vide I er højt elsket og jeg er jer dybt taknemlig <3 Alle og enhver <3

Især min kæreste <3 Ord kan ikke beskrive hvad det har betydet at du stadig er her endnu og stadig støtter mig <3  Du ved hvad du betyder, du og ungerne er min verden <3 

Af hjertet tak <3

Bum bum, så kom alle klicherne lig ud, men fuck det jeg mener hvert et ord <3

/ Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar