torsdag den 3. juli 2014

Hej :)

Så bliver min blog endelig (langt om længe, jubiiiiiii) skudt i gang :)
Jeg vil i mit første indlæg her egentlig bare sige hej og fortælle lidt om mig selv og mit liv og hvad jeg gerne vi med min blog. 
Første ting først: Jeg hedder Maj, og nej er ikke født i Maj, dog i april :) Jeg er 26 år og er mor til 2 skønne børn, Oscar på 2,5 år og Olivia på 10 mdr <3 For at få de her skønne børn har jeg også ethvert mig en kæreste, Marco på 29 som er en fantastisk far og en kæmpe støtte for mig<3
I mine snart 3 år som mor, har jeg oplevet og været igennem en del. Med 2 fødsels depressioner har jeg gennemgået lidt af hvert, krise hos mig selv, krise i parforholdet og krise imellem mine børn og jeg. Jeg har i hvert fald set bagsiden af medaljen, af en lykkelig start på familielivet. Jeg synes, at forældre rollen i dag går ud på at gøre alt perfekt og gøre lige præcis som der står i bøgerne ellers er man en ravne mor, og ja der må jeg så være skyldig, da jeg ikke altid har efterlevet de krav som alle de, ja undskyld mit sprog men åndsvage bøger stiller til en nutidens mor. Vi er alle forskellig og gør tingene forskelligt, men derfor er der ikke en der er bedre end en anden.    
Jeg er nu så småt ved at være på vej ud af min 2. fødsels depression, og hvilken kamp det har været og stadigvæk er. Jeg har i godt 8 mdr ikke følt mig god nok som mor, ikke god nok som menneske og følt jeg har slået total fejl. Det har krævet mange timer med psykolog for at nå til hvor jeg er i dag, og der er stadig en lang og sej kamp foran mig, for at finde ind til mig selv igen, finde ind til en mor der er glad og lykkelig med sin familie.
Oveni alt det her, har vi købt et dødsbo som vi har renoveret og derfor har jeg også fået en total passion for bolig indretning og DIY projekter. Derfor vil I nok også komme til at lægge både ører og øjne til en masse ting jeg synes er lækkert :) Det hele skal jo heller ikke så tungt :)
Udover at denne depression har fyldt rigtig meget, er jeg faktisk en ung kvinde der elsker at være glad og smile og synes selv jeg har en helt igennem fantastisk humor (klap klap på skulderen, host host:)), som jeg håber vil skinne igennem og falde i jeres smag :)
Nå nu kalder mindste pigen i sin barnevogn, så må jeg jo hellere få hende ind, så hun lig kan sætte sin mors tålmodighed på prøve, læs: hun er en vildbasse der er overalt, også i urtepotterne ;)
Jeg håber at det gav bare et lille indblik i min verden, og at det har vakt din interesse til at følge lidt med på sidelinjen i mit liv :)
/ Maj 

1 kommentar: