torsdag den 10. juli 2014

Skønherlig dag med et tvist af...... Savn❤️

Savn! Det noget pudsigt og finurligt noget. Mit savn består i denne tid af min højtelskede mormor, som desværre tabte kampen til kræften for snart 2 år siden.
Ved ikke om det er fordi, det snart er 2 år siden hun gik bort eller om det er fordi der sker store begivenheder i vores familie, hvor man bare ved hun ville have gjort sit til det blev en fest?! Hmm livet og tankerne er forunderlige.
Uden helt selv at vide det, tror jeg min mormor udover mine forældre, har været den der egentlig har formet mig mest som menneske. 
Vi havde et spøjst forhold :-) Vi ku simpelthen blive SÅ uvenner om alt og ingenting men samtidig tror jeg også at vi egentlig var bedste venner<3 Hun var ik bange for at sige ting, og stilte sig tit kristisk overfor ting, hvilket jo nok har fået mig til at tænke en gang eller to over mine valg, hvilket jo nok har irreret mig, for måske havde hun alligevel fat i den lange ende?! 
Bedste min Bedste, gav mig mod på mange ting, hun var aldrig bange for noget. Derfor var det også svært, lige pludselig at se hende være bange. Bange for kræften, om den ville ende det hele her?! 
Hun kæmpede med næb og klør i et år, men måtte til sidst give op. Jeg er stolt af at være hendes barnebarn og er glad for alle de skønne minder jeg har med hende - hun var indbegrebet af tryghed <3
Hun nåede kun at opleve Oscar, ikke Olivia, og nøj det gør ondt. At de ikke ska have glæde (nok ikke altid:-) ) af hende er svært for mig at acceptere. Ved ikke hvorfor? Måske fordi jeg stadig sys det er svært at acceptere at hun ikke er her mere - jeg ved det ikke ?!?
I dag har jeg så gjort noget jeg aldrig ville have drømt om - har rakt hånden ud til en jeg ikke har set længe. Og jeg tror det er på baggrund af min mormor. Man skal ikke have ufærdige ting, man skal leve livet fuldt ud og aldrig have nogen fortrydelser og være et stort menneske <3 Det har min Bedste lært mig <3
Så til jer der læser med, grib chancen i dag den er der måske ikke i morgen <3
Så har i dag ekstra nydt min lille familie, hvor vi bar har hygget i hjemmets små fire vægge uden stress og jag, bar tid og kærtegn til hinanden, havde jeg vist brug for <3

Guuuuud hvor lyder jeg dog bar voksen - hvornår er det begyndt, må vist heller stoppe igen :-)
Ha en skøn aften og vi snakkes i morgen.

/ Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar