mandag den 21. juli 2014

Negative tanker kan helt opsluge en !

Ja det kan de sku !
Er lidt siden jeg har skrevet, men har haft brug for luft og ingen forpligtelser.

Vi har nemlig ferie, eller retter sagt mig og ungerne (!!) har ferie. Manden bliver nødt til at arbejede. 
Hvilket jeg egentlig i mange uger godt har vidst og taget i stiv arm. Men det var som om at det ramte mig som et tog sidste uge ! 
Jeg blev sur, tvær og indelukket ! Og værst af alt, jeg blev sur på mine børn over ingenting !
Efter min(e) fødseldepession har jeg lidt udviklet en angst, en angst for ikke at gøre tingene godt nok i forhold til normerne, og nok også min egen perfektion. 
Så det at have 2 uger ALENE med sine børn, som man bare for 2 måneder siden ikke kunne overskue og magte og sku have hjælp til, ja det skal jeg nu klare selv - ALENE !  Det er virkelig ansgt provokerne !
Det endte da desværre også med, at jeg råbte af Olivia, og havde den grummeste tanke om hende, nemlig had. Lig i det øjeblik hadede jeg hende, og dernæst hadede jeg mig selv og havde/ har stadig dårlig samvittighed ! 
Jeg tror at min angst blev alt overskyggende. Jeg prøvede at leve op til de dårlige forventninger, jeg havde om selv, for hvis jeg alligevel ikke havde højere tanker om mig selv, ja så kunne jeg da lige så godt bar falde i og vise alle hvad de frygtede ! Sådan tror jeg virkelig ubevidst at jeg havde det .
Dette har jeg gjort meget af mit liv, gjort hvad folk forventede af mig. Det kunne man ligeså godt, så skuffede man dem da ikke, om det var positivt eller negativt !
Så dette var en øjnåbner ! 
Jeg ska arbejede med mig selv og mine egne forventninger til mig og til hvad end folk måtte have af forventninger til mig !
Jeg er herre eller sku man sige frøken, i mit eget liv, og jeg kan og vil ik styres, af noget så åndssvagt som forventninger, hverken min egne eller folks !
Så det er et nyt arbejedspunkt for mig :-)

Og ved I hvad? Første feriedag alene med ungerne gik over al forventning Hehe ! Vi har hygget os, været forbi oldemor der gik bort for 2 år siden i dag (tud tud), leget i haven og leget med bedstemor. Og de faldt ud af mine kasser flere gange i dag, men formodede at tage det i stiv arm :-) Er virkelig lettet og glad !
Håber på flere af sådanne dage, for både min og ungernes skyld <3

Og lidt pics af vores hyggestunder i dag <3



Og sidst men ikke mindst : Huset ligner at der er sprunget en bombe, but I did it :-) <3 Jeg fucking gjorde det <3 


Vi snakkes senere på ugen :-)

/ Maj




Ingen kommentarer:

Send en kommentar